Technologie čištění DPF

Renovace filtru DPF je proces, který vyžaduje nejmodernější technologie, praxi a zkušenosti. Jedině tak lze dosáhnout výsledků.

Námi používaná metoda čištění filtru pevných částic vychází z německé technologie, která je certifikována a v zahraničí je poskytována jako běžná služba.

JAK PROBÍHÁ RENOVACE FILTRU DPF?

Každý filtr je před čištěním podroben důkladným testům. Kontroluje se stav keramického filtru a jeho zanesení. Filtr, který bude vyhodnocen jako nevhodný, nebude čištěn.Diagnostiku filtru poskytujeme zdarma. Pokud je filtr poškozen a není možné provést čištění, nebude Vám účtována žádná částka a bude doporučeno jiné řešení.

  1. Kontrola filtru před čištěním
  2. Procedura připravy filtru pevných částic
  3. Proces regenerace
  4. Výstupní kontrola: Nevyhovuje – li filtr požadavkům, je proces opakován.
EKOLOGIE DPF
  
Jak funguje DPF?

Filtr pevných částic se musí čas od času usazených nečistot zbavit. Ve spolupráci se řídící jednotkou automobilu, která vyhodnocuje jeho stav díky čidlům umístěným před a za filtrem, je DPF dlouhodobě takřka bezúdržbový. V pravidelných cyklech se sám regeneruje; řídící jednotka pozná zanesený filtr, vyvolá proces regenerace a filtr se vyčistí. Dochází přitom k umělému navýšení teploty uvnitř filtru tak, aby saze a nečistoty vyhořely.

Bohužel, počet regeneračních cyklů není nekonečný a tak asi po 100.000 ujetých kilometrech je filtr natolik znečištěný, že již není schopen automatické regenerace. Nastává problém, auto nejede, je třeba filtr vyměnit za nový. Jenže, cena filtru se může šplhat i přes 50.000 korun, dle modelu a výrobce. Proto je mnohem výhodnější ucpaný filtr renovovat, nechat vyčistit v servisu. Po odborném servisním zásahu je filtr opět připraven sloužit a přitom není třeba utrácet drahé peníze za nový.

Proč bych měl v autě mít instalovaný DPF?

Hlavní příčinou montáže filtrů pevných částic do dieselových aut je samozřejmě ekologie. Možná patříte k těm osvíceným, kteří na ekologii hledí a váží si prostředí, ve kterém žijí a filtr považují za přínos. Jenže, ne pro každého je ekologie prvořadá. Proto vězte, že další motivací proč filtr používat, jsou kupodivu finance.

Za znečištění se dnes všude platí, existují státy, které vás do mnoha míst bez DPF nepustí. Označují se jako nízkoemisní zóny a bez DPF se tam nedostanete. Pokud přeci jen, hrozí dosti vysoká pokuta za každý den v nízkoemisní zóně. Případně si za průjezd hezky připlatíte. Například platit denně cca 1200 Kč jen za to, že se pohybuji v nízkoemisní oblasti bez DPF, je vše možné, jen ne šetření peněz! Např. jen v Německu existuje mnoho desítek měst, kam se autem bez DPF už nepodíváte. A to stejné nás čeká i v ČR, kde se v tomto roce uvažuje o zavedení stejných pravidel!

 

Shrnutí výhod DPF?

  • Lepší životní prostředí
  • Cestování bez omezení
  • Bezplatný vjezd a pohyb i v nízkoemisních zónách
  • Levnější mýtné, případně zdarma (dle státu)
  • S DPF zachováte vyšší cenu vozidla